London-Stockholm-Mumbai

Här var jag och intervjuade i måndags. Ett synnerligen vackert hus:

Greater London House

Det kallas även för Carreras Cigarette Factory, efter det tobaksföretag som lät uppföra detta art decohus. Intervjun var oerhört givande, men jag vill inte slösa bort den genom att skriva något ogenomtänkt här. Jag måste smälta den först.

Imorgon åker jag till Indien, det är snart dags för en ny programvecka med Global. Även denna gång passar jag på att åka lite tidigare, för att hinna med några intervjuer med aktörer i den indiska modeindustrin. Industrin är helt dominerad av herrmode, men det segment som växer allra mest är denim. Jag ska bland annat träffa vdn för Reliance Brands, vilket ska bli spännande (läs t ex här). Företaget satsar alltså både på joint ventures med utländska märken, men tydligen också på egna märken. Återkommer snart om den indiska modeindustrin. Då med mer kött på benen.

Jag undrar just om några svenska denimmärken blickar österut.

Kommentera

