Tillbaka.

Det var evigheter sedan jag skrev här, jag vet. Jag har skrivit ett första utkast till min bok (minus två kapitel). Har helt enkelt känt en sådan skrivmättnad att jag gjort ett om än oplanerat så välbehövligt uppehåll på två månader. Den intensiva skrivperioden avlöstes lyckligtvis av ett besök i New York, där jag gjort intervjuer för de återstående kapitlen. Bla med en av grundarna till Moda Operandi, som jag skrivit om här.  Hemskt spännande! De andra intervjupersonerna vill jag än så länge inte avslöja, eftersom det är så många godkännande som krävs, och deras pr-avdelningar är involverade.

Det här blev ett extremt kort inlägg. Som uppvärmning. Men jag är snart tillbaka med rapport från Prada/Schiaparelli på The Met och Cindy Sherman på MoMa. Under tiden – här är några NYC-bilder.

Kommentera

