Något slags lägesrapport om min bok

Jag har varit på Rivieran och skrivit på min bok. Nu närmar sig slutet. Jag har intervjuer kvar att göra för ett kapitel kring designers relation till trender. Intervjuerna med svenska designers är i stort sett avklarade, men nästa vecka bär det av till London för att intervjua ett antal designers verksamma där.

Sammanlagt har jag gjort ca 80 intervjuer för det här projektet. Med tanke på att varje intervju tar minst en dag att transkribera har min tillvaro tidvis varit maskinlik (alltså, det är månader av maskinliv om man räknar efter). Jag är obeskrivligt trött på iPhones röstmemofunktion och dess otillräckliga, och framförallt oprecisa, rewindfunktion. Och jag har blivit fysiskt beroende av SATS, all undermålig musik till trots, på köpet.

Sen ska jag bara skriva. Det känns overkligt att snart ha allt material till hands, bara det att inte längre invänta besked om intervjuer.

Kommentera

