Londonvecka

Så här glassigt hade jag det förra veckan, när jag kombinerade intervjuer med brittiska modedesigners för mitt forskningsprojekt med besök på Wimbledon i några dagar. Wimbledon överträffade alla förväntningar. Och tennisfebern drabbade hela stan – skyltningen ovan kommer från Dover Street Market. De bilder som inte rör tennis kommer från fantastiska Hampton Court Palace respektive Serpentine Gallery (årets paviljong ritad av Herzog & de Meuron och Ai Weiwei).

De senaste åren har flera intervjupersoner talat om Westfield (ett enormt shoppingcentrum, tidigare Europas största men nu har företaget överträffat sig självt och byggt en ännu större i London Stratford), och i ärlighetens namn har jag varit måttligt intresserad av ett besök där. Men nu besökte jag den kort en dag, för att veta vad de hänvisat till. Det kändes som att jag var i Kina.

Kommentera

