Unik utelista

Inget är så ute som att säga att något är ute. Vissa menar att modevärlden aldrig varit så tolerant som idag. Ett intressant fenomen då mode bygger på förändring – och jag skriver om det mer ingående i min kommande bok om trendindustrin. Utan att gå in närmare på tolkningarna av detta vill jag dela med mig av den utelista jag samlat på mig under mina intervjuer i sommar. Jag har nämligen frågat svenska och brittiska designers om de kan nämna något som är ute. Några kan inte komma på något, men de flesta lyckas. Håll till godo, den kanske snart är daterad (obs mest fokus dam):

haremsbyxor

pingvinärmar

korta kjolar

kavaj med t-shirt

bodycon-klänning

blommigt

bootcutjeans

skoluniformen (kort kjol, kort jacka)

Ed Hardy-killen

den lilla svarta

Kommentera

