The Queen of Versailles revisited

Jag har ”gillat” The Queen of Versailles Facebooksida i en månad nu, men har bestämt mig för att ”ogilla” den nu. Jag tyckte verkligen om filmen, greppet att använda dokusåpeinramning kring historien var effektivt. Det gjorde kopplingen mellan förmögenhet och affärsverksamhet mer intressant och krisens konsekvenser desto mer påtagliga. Men när jag ser bilder från premiärer och annat marknadsföringsmaterial på Facebooksidan känns det som att filmen blir just det den delvis också kritiserar; ett verktyg för kändisskap. Marknadsföringen gör mig deppig.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s