lägesrapport

vågorNice

Jag har inte skrivit så mycket här. Orsaken stavas bokmanus; jag skriver helt enkelt så mycket i worddokument just nu, att jag inte riktigt mäktar med något annat. När dessa manus är klara ska jag börja uppdatera mer här. För jag har vansinnigt mycket att berätta om mitt parfymprojekt. Det händer otroligt mycket spännande på parfymfronten – vissa jag talar med beskriver det som en parfymrevolution – och jag har hunnit träffa många personer från den europeiska parfymindustrin. För några veckor sedan besökte jag IFRA, International Fragrance Association i Bryssel.

Apropå bokmanus så utkommer jag med tre böcker nästa år:

* The Trendmakers som är den engelska översättningen av Trendmakarna, kommer ut på Bloomsbury Academic i juni.

* Det bokmanus jag spurtar med just nu är en oakademisk, lättillgänglig version – utan titel för tillfället – av Trendmakarna, där jag ger mig ut på en trendspaning kring trenderna. Utkommer på Bokförlaget Atlas.

* Linda Portnoff och jag är redaktörer för en bok om kvinnors strategier på Handelshögskolan. Räkna med girlpower i vår! Utkommer på Albert Bonniers Förlag.

Hej från hettan.

Kommentera

